[ Eerste Blad, 2 ]— Een draadloos N. T. A.-bericht meldt dat het hooggerechtshof te Kopenhagen het ontslag uit de hechtenis heeft gelast van dr. Anton Bast, den bisschop der methodisten voor Scandinavië tegen wien een vervolging aanhangig is wegens verduistering van liefdadigheidsfondsen.
Blijkens een mededeeling van den Kopenhaagschen correspondent van „Svenska Dagbladet” had men zich van Amerikaansche zijde met deze zaak bemoeid. Bisschop Bast is namelijk in dienst van de methodistenkerk van Amerika en uitsluitend aan het bestuur dier kerk verantwoordelijk voor zijn beheer. Een bisschop der kerk uit Lausanne en een uit Parijs zijn naar Kopenhagen gekomen om zich met de zaak te bemoeien.
Ook de Amerikaansche gezant te Kopenhagen heeft zich in de zaak gemengd.